maanantai 9. elokuuta 2010

Jälkihommaa

Kun ne kepit ei eilen nousseet, oli pakko tehdä tänään aamusta uusi. Jälki oli reilun tunnin vanha ja jälleen vain n.300-400m pitkä. Kulmia ja neljä isoa (n. 25 cm) keppiä. Nyt onnistui! Jokainen keppi nostettiin hyvin, viimeisen jopa reagoi n. 15 m päästä ja alkoi hidastaa jäljestystä ja tarkentaa. No, kiva että onnistui taas vaihteeksi :-). Kulmat sen täytyisi osata tehdä tarkemmin, nytkin suhautti kaksi kertaa kulmasta ohi, tekee toki tarkistuslenkin ja löytää jäljen.. Hitsi, kun pitäisi mennä tarkentaa kulmia pellolle/nurtsille...

Keppien palkkausta olen miettinyt useasti. Olen ennen leikkinyt kepeillä (+nami/pallo), mutta se ei ole oikein Tuplan juttu. Sehän ei mielellään leikkiessään tuo mitään mulle, mieluummin nysvää niitä itse ja jälkikeppiä puree leikkivaiheessa tosi paljon. Se tuo jälkikepin mulle ihan ok, kun pongaa sen jäljeltä, mutta leikkivaiheessa ei. Tämä on nyt vähän häirinnyt mua ja olen jättänyt perinteisen keppien nakkelun sikseen. Olen kepin luovutuksen jälkeen kovasti ihastellut keppiä ja kehunut Tuplaa sekä antanut joskus lelun tai yleensä namin palkaksi. En tiedä. Näitä pitää nyt testailla ja pohtia.

Jäljen vanhentuessa käytiin Nokian majalla ottamassa pikku tottistelut. Vähän niinkuin pk:ta :-). Ensin paikalla oloa, heittelin noutokapulaa esteiden yli ja palloa kentällä. Hyvin pysyi, itse asiassa aika rentonakin. Seuraamista, joka on ihan kamalaa treenattavaa. Askel pari, taas murinaa ja käden vispausta, että irtoaa jalasta... :-(((. Tänään onnistuttiin tekemään jopa sen yhden tai kahden askeleen seuraamisia ilman että koski. Kun koskee, annan heti suullista palautetta tiukasti sekä kädellä huidon jalan vieressä. Ihan kauheeta ja ahdistavaa treenattavaa :-(. Ja toinen rehveli sen kuin yrittää. No, lohduttavaa, että saan nyt jo onnistuneitakin otoksia.

Tehtiin myös hypyt, hyppää kivasti metrisen. A-esteenkin menee, mutta tulee kyllä turhan ylhäältä alas. Tokoesteellä tehtiin hyppynoutoa. Kummallisesti se osaa sen :-). Ja loppuun EKAN kerran eteenmeno. Ja ihan vain pallo vieritettiin pitkälle ja hetken päästä perään. Osasi - ihme :-DD.

Huomenna mennään Lahteen moikkaamaan veli-Nomia! Kiva nähdä Nomin treenejä, kun en ole sitten vissiin talven pentupäivien jälkeen nähnyt.

Ei kommentteja: